reklama

Redaktorka opatrovateľkou v domove dôchodcov! Bez kvalifikácie...

Reagujem na článok http://www.plus1den.sk/2008/04/09/o-kom-sa-hovori/z-redaktorky-opatrovatelka.html. Ostala som celkom udivená, keď som si po chvíli uvedomila..... a celé mi prišlo divné.... prvá vec, čo ma veľmi prekvapila, bolo prijatie mladej redaktorky s gélovými nechtami, ako sama seba opisuje, za pracovníčku domova dôchodcov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
je spokojná
je spokojná 

Prvá vec, čo ma veľmi prekvapila, bolo prijatie mladej redaktorky s gélovými nechtami, ako sama seba opisuje, za pracovníčkuv domove dôchodcov . Zdá sa mi dosť neprofesionálne a zároveň riskantné prijať za opatrovateľku mladúslečnu, ktorá nemá ani len skúsenosti s opatrovaním starších ľudí, a to nehovoriac o tom, že bymala mať aspoň absolvovaný opatrovateľský kurz. Predstavte si, že svojichrodičov umiestnite do takéhoto zariadenia s pocitom, že bude o nehodobre postarané a na starosti ho bude mať mladá slečna, ktorá nikdy ničtaké nerobila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sama som pracovala v takom zariadení a viem, že tonie je jednoduchá práca. Skôr by som povedala, že je to poslanie, ktoré človeknemôže robiť pre peniaze. Aj tak si myslím, že určité vzdelanie k tejtopráci treba mať. Predsa len ide o poskytovanie zdravotnej pomoci a sozdravím sa nedá zahrávať. Je len málo ľudí, ktorí dokážu takúto prácu robiťs radosťou a svoju pozitívnu energiu prenášať na starýcha chorých ľudí. Mali by sme si takýchto ľudí vážiť, pretože nikdy nevieme,akú starostlivosť budeme potrebovať my, keď zostarneme. Najhoršie je, že takátopráca nie je patrične finančne ohodnotená vzhľadom na svoju náročnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcela by som sa ešte vyjadriť k redaktorkinmuposlednému odstavcu. Vzhľadom na to, že poznám, aké sú podmienky v domovedôchodcov Seniorville Jablonové, pretože som tam nedávno umiestnila svoju mamu,môžem povedať, že žiaden poplatok 300 000 Sk netreba vopred uhradiť. Cenaza mesiac sa odvíja od služieb za opatrovanie, ubytovanie, stravovaniea doplnkové služby (kaderníctvo, pedikúra, kúpa liekov,...a.i.). O mojumamu je perfektne postarané, ja by som sa doma o ňu nedokázala takpostarať. Radšej to prenechám na ľudí, sestry, ktoré vedia čo majú robiť, sú miléa ochotné. Mama si ich nevie vynachváliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ubytovanie a celkové prostredie domova je veľmi blízkejej domovu, do izby sme si mohli priniesť mamin nábytok, veci na ktoré jezvyknutá, zariadiť ju podľa maminých predstáv, a práve preto sa v domovecíti naozaj dobre. V domove im každý deň sociálna sestra robí program: terapie,pri ktorých sa nielen zabavia, ale hlavne pozitívne vplývajú na psychicky a fyzickýstav dôchodcov.

Ja by som neriskovala umiestnenie mojich rodičov do domovadôchodcov, v ktorom si nemôžem byť istá, či sa bude starať o mojumamu zdravotná sestra alebo nekvalifikovaná osoba, napríklad novinárka.

Katarina Magulová

Katarina Magulová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Asi som sa narodila, aby som stála pri ľuďoch ktorí ma potrebujú. Som veľmi rada, keď má niekto z mojej práce radosť a dobrý pocit. Zoznam autorových rubrík:  HumanitaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu